2024학년도 수능 영어 22번 글의 요약에 대해 키워드를 통해 글 내용을 알아보고 풀이 과정을 알아보도록 하겠습니다.
문제 22. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은?
<Being able to prioritize your responses> allows you to connect more deeply with individual customers, be it a one-off interaction around a particularly delightful or upsetting experience, or the development of a longer-term relationship with a significantly influential individual within your customer base.
[If you’ve ever posted a favorable comment―or any comment, for that matter―about a brand, product or service], think about [what it would feel like] [if you were personally acknowledged by the brand manager, for example, as a result].
In general, people post [because they have something to say]―and [because they want to be recognized for having said it].
In particular, [when people post positive comments] they are expressions of appreciation for the experience [that led to the post].
[While a compliment to the person standing next to you is typically answered with a response like “Thank You],” the sad fact is [that most brand compliments go unanswered].
These are lost opportunities <to understand [what drove the compliments and create a solid fan <based on them>]>.
*compliment: 칭찬
1.keyword: response, compliment, customer
2. 풀이
고객이 브랜드를 칭찬하는 것에 응답하는 것은 고객과의 관계를 확고하게 할 수 있는 방법이다.
3. 정답유추
① 고객과의 관계 증진을 위해 고객의 브랜드 칭찬에 응답하는 것은 중요하다.
② 고객의 피드백을 면밀히 분석함으로써 브랜드의 성공 가능성을 높일 수 있다.
③ 신속한 고객 응대를 통해서 고객의 긍정적인 반응을 이끌어 낼 수 있다.
④ 브랜드 매니저에게는 고객의 부정적인 의견을 수용하는 태도가 요구된다.
⑤ 고객의 의견을 경청하는 것은 브랜드의 새로운 이미지 창출에 도움이 된다.
'교육 > 2024학년도 수능 영어 문제풀이' 카테고리의 다른 글
2024학년도 수능 영어 35번 문제, 키워드, 풀이 (0) | 2023.11.29 |
---|---|
2024학년도 수능 영어 21번 문제, 키워드, 문제풀이, 정답 (0) | 2023.11.27 |
2024학년도 수능 영어 29번 문제, 키워드, 풀이 (0) | 2023.11.26 |
2024학년도 수능 영어 23번 주제 문제, 키워드, 풀이 (0) | 2023.11.25 |
2024학년도 수능 영어 24번 제목 문제, 키워드, 풀이 (0) | 2023.11.25 |