본문 바로가기
교육/2024학년도 수능 영어 문제풀이

2024학년도 수능 영어 22번 문제, 키워드, 풀이, 정답

by 케미1004 2023. 11. 27.

2024학년도 수능 영어 22번 글의 요약에 대해 키워드를 통해 글 내용을 알아보고 풀이 과정을 알아보도록 하겠습니다.

문제 22. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은?

엔솔루션영어
"When clicked, the image enlarges."

 

<Being able to prioritize your responses> allows you to connect more deeply with individual customers, be it a one-off interaction around a particularly delightful or upsetting experience, or the development of a longer-term relationship with a significantly influential individual within your customer base.

 

[If you’ve ever posted a favorable commentor any comment, for that matterabout a brand, product or service], think about [what it would feel like] [if you were personally acknowledged by the brand manager, for example, as a result].

 

In general, people post [because they have something to say]and [because they want to be recognized for having said it].

 

In particular, [when people post positive comments] they are expressions of appreciation for the experience [that led to the post].

 

[While a compliment to the person standing next to you is typically answered with a response like “Thank You],” the sad fact is [that most brand compliments go unanswered].

 

These are lost opportunities <to understand [what drove the compliments and create a solid fan <based on them>]>.

*compliment: 칭찬

 

1.keyword: response, compliment, customer

2. 풀이  

고객이 브랜드를 칭찬하는 것에 응답하는 것은 고객과의 관계를 확고하게 할 수  있는 방법이다.

 

3. 정답유추

고객과의 관계 증진을 위해 고객의 브랜드 칭찬에 응답하는 것은 중요하다.

고객의 피드백을 면밀히 분석함으로써 브랜드의 성공 가능성을 높일 수 있다.

신속한 고객 응대를 통해서 고객의 긍정적인 반응을 이끌어 낼 수 있다.

브랜드 매니저에게는 고객의 부정적인 의견을 수용하는 태도가 요구된다.

고객의 의견을 경청하는 것은 브랜드의 새로운 이미지 창출에 도움이 된다.